Dag 1 Akureyri

24 februari 2023 - Akureyri, IJsland

Vandaag was het dan zover. Om half 3 ging de wekker. Tien over half 4 na Sara gedag gezegd te hebben op naar Schiphol. Op P30 geparkeerd en met de bus naar Plaza. Na een soepele drop off aan de Transavia balie Op naar de gevreesde security. Tot onze grote verbazing ging dat vlekkeloos. Daarna was het tijd voor een ontbijtje.

Om half 7 konden we boarden en in 3 uurtjes zijn we naar IJsland gevlogen.

Eenmaal geland zijn we in een te kleine aankomsthal vol politie op zoek gegaan naar de koffers. De eerste koffer hadden we zo en na enig wachten kwam de tweede koffer gelukkig ook.

Hierna in de bus, we hadden dat ook makkelijk kunnen lopen, naar een luchtvaart museum met onder andere een Fokker27 waar de informatie bijeenkomst werd gehouden.

Hierna na het appartement. Na ons geïnstalleerd te hebben op zoek naar een supermarkt, de Bonus. Gevonden. Het IJslands van ons is niet al te best, dus het was een hele uitdaging het boodschappen doen.

Vanavond, als het door gaat, wat afhankelijk is van het weer op zoek naar het Noorderlicht.